Czym się rózni TSI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    Trzeba poznac oznaczenie skrzyni i bedzie wiadomo.


    Jedna uwaga RS w benzynie ma 6 biegowa skrzynie tak jak TDI. A te slabe skrzynie sa 7 biegowe.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • TomRS
      Ambiente
      • 2005
      • 151

      #27
      ABT na swojej stronie podaje, że takiego Golfa TSI z DSG robi na 210 KM i 290 NM.

      I niby gwarancje dają :shock:
      Golf VI TSI TwinCharged
      powered by fabryka

      Komentarz

      • Thundi
        L&K
        • 2005
        • 1157

        #28
        Zamieszczone przez megon
        Chyba taką charakterystykę ma właśnie RS - bo nie sądzę aby tam siedziała skrzynia s-tronic (audi) ale mogę być w błędzie.
        S-Tronic to nic innego jak DSG7 (7 biegowy) czyli ta sama skrzynia którą znajdziemy w Octaviach z automatem i silnikiem benzynowym.
        O ortografie dba FF.
        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
        Skoda Octavia & Audi A6

        Komentarz

        • winni77
          RS
          • 2009
          • 2183
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #29
          Zamieszczone przez TomRS
          ABT na swojej stronie podaje, że takiego Golfa TSI z DSG robi na 210 KM i 290 NM.

          I niby gwarancje dają :shock:
          Ale oni robią 1.4TSI 160KM?

          namo może trzebaby nazwę tematu zmienić?

          Sam się zacząłem zastanawiać, że milo by było mieć te 160KM z 1.8, ale ja brałem 1.4 ze względu większej ekonomiczności w mieście. A po wirusie spalanie powinno się przecież teoretycznie zmniejszyć?
          Mój "Batmobil"

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Nie ma znaczenia czy dlubiesz ten slabszy czy ten mocniejszy, ktory ma turbo i kompresor, bo nie wiem jak teraz, ale przez pewien moment oba te silniki byly dostepne w palecie VW, teraz widze tylko ten mocniejszy.

            Niestety ten z OII FL to inny silnik, bo ma tylko turbo, a turbinka jest za mala na dlubniecie tego auta mocniej i te 160KM to bedzie bardzo optymalnie
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • TomRS
              Ambiente
              • 2005
              • 151

              #31
              Zamieszczone przez winni77
              Ale oni robią 1.4TSI 160KM?

              namo może trzebaby nazwę tematu zmienić?

              Sam się zacząłem zastanawiać, że milo by było mieć te 160KM z 1.8, ale ja brałem 1.4 ze względu większej ekonomiczności w mieście. A po wirusie spalanie powinno się przecież teoretycznie zmniejszyć?

              No taką informację podają, że to 1,4 tsi 160 km. na to że w benzynowcu po chipie spalanie jakoś spadnie, to specjalnie bym nie liczył. Dobrze będzie jak zostanie takie jak jest.

              [ Dodano: Wto 20 Paź, 09 09:31 ]
              Zamieszczone przez Maicroft
              Nie ma znaczenia czy dlubiesz ten slabszy czy ten mocniejszy, ktory ma turbo i kompresor, bo nie wiem jak teraz, ale przez pewien moment oba te silniki byly dostepne w palecie VW, teraz widze tylko ten mocniejszy.

              Niestety ten z OII FL to inny silnik, bo ma tylko turbo, a turbinka jest za mala na dlubniecie tego auta mocniej i te 160KM to bedzie bardzo optymalnie

              Ten 1,4 122 KM w vw to ten sam silnik co w Octavii - sama turbosprężarka, poza tym jest jeszcze 1,4 160 KM - kompresor i turbo, no i w Niemczech można zamówić golfa z 1.8 tsi 160 KM, samo turbo, tak jak w octavii.
              Golf VI TSI TwinCharged
              powered by fabryka

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                Tak, to sie zgadza.

                Te silniki 1.4 TSI Twincharger wystepowy w mocach od 140 (chyba Touran) do 178KM i wszystko to jest ten sam silnik. Roznia sie jedynie programem.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • TomRS
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 151

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Tak, to sie zgadza.

                  Te silniki 1.4 TSI Twincharger wystepowy w mocach od 140 (chyba Touran) do 178KM i wszystko to jest ten sam silnik. Roznia sie jedynie programem.
                  Tego tak do końca nie jestem pewien. Pewne jest, że wersje 140 KM i 170 KM które wystepowały w Golfie V, były mechanicznie identyczne, różniły się tylko softem. Natomiast ten silnik 160 KM, różni sie chyba trochę konstrukcyjnie - chyba czytałem coś o innych zaworach wydechowych i jeszcze jakiś szczegółach. Nie wiem czy 170 miała chłodzenie turbiny wymuszone nawet po wyłączeniu silnika. 160 wymaga paliwa 95 oktan (więcej oczywiście może być, ale nie musi), a 170 musiała mieć 98.
                  Golf VI TSI TwinCharged
                  powered by fabryka

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    W biuletynach technicznych VW jest rozpisane ktory silnik jakie ma oznaczenie i czym sie roznia, ale nie mam teraz dostepu do tego.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Hanz2k
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 522

                      #35
                      Thundi, jest kilka wersji S-tronica w Audi. Jedna to faktycznie ta sama skrzynia co w Octavii i Golfie ale siedzi też w A3 - chodzi o poprzeczny silnik. Druga wersja to S-tronic siedzący np.: w A4 z 2,0 TSI i napędem na 4 koła ale też w 3,0 TDI. To jest kompletnie inna skrzynia o ograniczeniu momentu do 550 Nm przystosowana do 4x4. Zresztą pełny opis poniżej:
                      Hanz2k
                      1,8 T by MT
                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                      Komentarz

                      • pstryczek
                        RS
                        • 2009
                        • 10778
                        • Superb III (3V3)

                        #36
                        A czym różni się wersja 140KM od 122KM. Obie są tylko na turbinie chyba?

                        [ Dodano: Wto 20 Paź, 09 11:08 ]
                        A w Touranie mamy jeszcze wersję 170 KM tego silniczka
                        Marek

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Tylko ten najslabszy ma turbine, a wszystkie inne od 140KM w gore to turbo i kompresor
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • pstryczek
                            RS
                            • 2009
                            • 10778
                            • Superb III (3V3)

                            #38
                            Potwierdzam, sprawdziłem też i wyszło, że tylko 122 ma samą turbinę ops:
                            Marek

                            Komentarz

                            • KriSSo
                              Rider
                              • 2008
                              • 285

                              #39
                              Zamieszczone przez TomRS
                              Pewne jest, że wersje 140 KM i 170 KM które wystepowały w Golfie V, były mechanicznie identyczne, różniły się tylko softem.
                              A masz może jakiegoś linka na potwierdzenie tej info? Ja gdzieś czytałem, że 170 ma mocniejszy korbowód i inne oznaczenie turbo, czyli że występują jednak różnice między 140 i 170 i że wcale to nie jest to samo. Być może to jakieś brednie, które wyczytałem, nie wiem. Dlatego masz może jakieś info dokładne?

                              Komentarz

                              • Thundi
                                L&K
                                • 2005
                                • 1157

                                #40
                                Zamieszczone przez Hanz2k
                                Druga wersja to S-tronic siedzący np.: w A4 z 2,0 TSI i napędem na 4 koła ale też w 3,0 TDI. To jest kompletnie inna skrzynia o ograniczeniu momentu do 550 Nm przystosowana do 4x4.
                                Ne tyle przystosowana co współpracująca jedynie z 4x4 i to na torsenie a nie haldeksie czyli szansa aby była w Octavii jest zerowa

                                (dodam że ta skrzynia jest jedynie w A4, A5 i Q5 i tylko z 2.0TSI oraz 3.0TDI oraz że jest jeszcze jedna odmiana tej skrzyni zwana R-Tronic która występuje tylko w R8)
                                O ortografie dba FF.
                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                Skoda Octavia & Audi A6

                                Komentarz

                                • Hanz2k
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 522

                                  #41
                                  Thundi, znowu półprawdy. R-Tronic jest określeniem Audi na zautomatyzowaną skrzynię z Lamborghini Gallardo - nie jest to dwusprzęgłowa skrzynią s-tronic. Info tu - na dole strony, a po drodze więcej informacji na temat skrzyń w Audi:

                                  jak i tu - na forum Audi R8:


                                  Weryfikuj informacje PRZED ich podaniem innym użytkownikom forum - trochę profesjonalizmu.
                                  Hanz2k
                                  1,8 T by MT
                                  :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                  Komentarz

                                  • TomRS
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 151

                                    #42
                                    Zamieszczone przez KriSSo
                                    Zamieszczone przez TomRS
                                    Pewne jest, że wersje 140 KM i 170 KM które wystepowały w Golfie V, były mechanicznie identyczne, różniły się tylko softem.
                                    A masz może jakiegoś linka na potwierdzenie tej info? Ja gdzieś czytałem, że 170 ma mocniejszy korbowód i inne oznaczenie turbo, czyli że występują jednak różnice między 140 i 170 i że wcale to nie jest to samo. Być może to jakieś brednie, które wyczytałem, nie wiem. Dlatego masz może jakieś info dokładne?

                                    Wiesz co - opieram swoje twierdzenie na tym :

                                    Die Unterschiede in Leistung und Drehmoment werden softwareseitig erreicht. Die Motormechanik ist
                                    bei beiden Motoren gleich.

                                    Czyli - różnice w mocy i momencie osiągnięte zostały przez software. Mechanika jest w obu silnikach taka sama.

                                    To jest cytat z zeszytu SSP359, czyli wewnętrznych materiałów szkoleniowych VW. Ten akurat zeszyt opisuje dość dokładnie silniki 1,4 TSI 103 i 125 kW.
                                    Golf VI TSI TwinCharged
                                    powered by fabryka

                                    Komentarz

                                    • KriSSo
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 285

                                      #43
                                      Zamieszczone przez TomRS
                                      Czyli - różnice w mocy i momencie osiągnięte zostały przez software. Mechanika jest w obu silnikach taka sama.
                                      No to pięknie. Czyli nic innego, jak 140-tką jechać na program i cieszyć się fabryczną trwałością.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...